Economic Accelerator

strzałka

Prodromus na targach NanoTech w Tokio!

Prezentujemy pierwszą z firm, które biorą udział w targach NanoTech w Tokio w ramach projektu Małopolska Startup Rocket!

29/01/2020 autor: economic

Prodrobot to zautomatyzowany trenażer chodu, który jest aktywnym wyrobem medycznym przeznaczonym do rehabilitacji kończyn dolnych pacjentów z dysfunkcjami chodu.

Prodrobot prezentuje unikalną koncepcję podejścia do terapii. Pozbawiony jest bieżni, a jednocześnie pozwala na regulowane odciążenie stawów pacjenta i odtwarza wzorzec ruchu w 6 stawach. Pozwala to na uzyskanie różnorodności ćwiczeń w ramach jednej konstrukcji. W skrajnym przypadku, różnica w długości kończyn ćwiczącego może wynosić nawet 16 cm. Wyposażony jest w liczne regulacje, które pozwalają na dopasowanie do każdego pacjenta indywidualnie. Obsługa odbywa się za pomocą panelu sterowania i jest bardzo prosta.

 

Prodrobot ma zastosowanie:

  • dla pacjentów dotkniętych paraplegią,
  • przy udarach mających wpływ na upośledzenie chodu,
  •  dla osób z chorobą Parkinsona ze spowolnieniem, sztywnością mięśniową i zaburzeniem motoryki chodu oraz zaburzeniami posturalnymi,
  • w zaburzeniach chodu i postawy w polineuropatiach o różnych przyczynach (toksycznych, metabolicznych, czy o charakterze autoimmunologicznym jak zespół Guillaina-Barrego) z osłabieniem mięśni o różnym stopniu nasilenia do wiotkiego porażenia włącznie,
  •  dla pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym, w którym zaburzenia ruchowe polegają głównie na osłabieniu i spastyczności mięśni,
  •  dla pacjentów z chorobami mięśni, takimi jak dystrofie mięśniowe z postępującym osłabieniem i zanikiem mięśni
  • przy pionizacji i inicjacji ruchu.

 

Bartosz Wielogórski z Prodromusa tak motywuje swój udział w targach NanoTech w Tokio:

„Rynek japoński zajmuje bardzo ważne miejsce w naszej strategii eksportowej. Jest jednym z najatrakcyjniejszych, ale i najtrudniejszych do rozpoczęcia biznesu na świecie. Dzięki targom mamy nadzieję skutecznie promować nasze produkty w Kraju Kwitnącej Wiśni i budować naszą rozpoznawalność na rynku, dzięki czemu rosną nasze szanse na znalezienie partnera handlowego”.

Skip to content